Prace.cz  >  Poradna  > Tipy a články  > 3 tipy, jak získáte kladné body u pohovoru

Tipy a články: 3 tipy, jak získáte kladné body u pohovoru

Proč některé firmy vypisují inzeráty na ty samé pozice stále dokola? Například proto, že nemohou najít uchazeče, který by jim vyhovoval. Připravte se na tyto 3 otázky personalistů a příjemně svého budoucího zaměstnavatele překvapte. Tyto tipy vám pomohou odlišit se od konkurence.

1. Nebojím se zodpovědnosti

Pracovní pohovor se slibně vyvíjí, personalistovi se líbí vaše zkušenosti i vzdělání. Jenže pak položí otázku: „Můžeme počítat s tím, že budete mít ve firmě zodpovědnost za oblast, o které jsme se tady celou dobu bavili?“ Uchazeči o práci zabliká před očima červené světlo, nevěřícně se zeptá, zda to bude opravdu „jen na něm“ a začne couvat.

Tuto zkušenost mají personalisté z veřejného i soukromého sektoru především s mladými lidmi a absolventy. Postrádají u nich schopnost přijmout odpovědnost. Ve zdravotnických zařízeních kvůli tomu velmi těžce hledají zaměstnance, kteří budou mít na starosti vyjednávání s pojišťovnami. Firmy zase permanentně hledají obchodní zástupce, kteří budou mít na starosti získávání nových zakázek a podobně. Před pohovorem se tedy na takovou otázku připravte.

2. Ukažte přehled v oboru

Ucházíte se o práci v reklamní agentuře, kde hledají člověka do týmu pivních značek? Před tím, než se na schůzku s personalistou vypravíte, se ujistěte, že jste si v poslední době zapnuli televizi právě, když běžel spot některého z pivovarů. Nebo projeďte Youtube a zjistěte, jak oblíbený nápoj nabízí potenciálním spotřebitelům v Německu či Belgii a své hodnocení těchto reklam. Právě to vás může odlišit od konkurence.

Většina lidí, kteří se o tak konkrétní pozici uchází, totiž nedokáže vyjmenovat více než tři české pivovary a v poslední době ani neviděli žádnou reklamu. Podobná „překvapení“ zažívají personalisté i v dalších oborech. „Většinou zažíváme velká zklamání. Lidé přijdou s tím, že chtějí dělat v reklamě. Když se jich zeptáme, jaká reklama se jim nejvíc líbí a proč, často řeknou, že se na televizi moc nekoukají. Přitom s aktivním přístupem dnes na internetu můžeme najít úplně vše“ popisuje Markéta Albrechtová, spolumajitelka personální agentury A-list.

» Najděte si práci v oboru, který vás opravdu zajímá

3. Připravte si příklady do zásoby

Odpověděli jste na inzerát motivačním dopisem, který je plný výrazů jako „jsem flexibilní“ nebo „rád pracuji v kolektivu“? Pak před pohovorem nezapomeňte dát těmto „šifrám“ konkrétní význam. Jste kreativní? Přineste portfolio výsledků vaší kreativity. Pracujete rádi v kolektivu? Popište, jakou roli jste zastávali ve škole nebo na předchozí pozici, když jste řešili projekt, a jak se tam projevil váš týmový duch. Jste flexibilní? Řekněte, že nevyžadujete práci od osmi do čtyř, ale v práci setrváte, jak dlouho bude potřeba.

Prace.cz

 

Pomůžeme vám i příště. Nechte si posílat rady pravidelně.

Provozovatel Prace.cz, LMC s.r.o., bude jako správce uchovávat vámi zadaný e-mail, aby vám na něj mohly pravidelně chodit rady. Zobrazit více | Podmínky používání Prace.cz