Účetní
Požadavky na kandidáta:
Vzdělání a praxe:
Vysokoškolské nebo středoškolské odborné vzdělání v oboru účetnictví, ekonomie, financí nebo řízení lidských zdrojů
Praktická praxe jako účetní po dobu alespoň 2–3 let
Zkušenosti s kompletní správou účetní a personální dokumentace ve firmě
Znalost pracovněprávní, daňové a účetní legislativy (včetně legislativy České republiky)
Odborné dovednosti:
Dobrá znalost účetních programů (např. Pohoda, Money S3, Helios nebo podobné)
Zkušenosti s prací s firemním cloudovým úložištěm a elektronickou správou dokumentů (např. OneDrive, Google Drive atd.)
Znalost systémů pro evidenci služebních cest a docházky (např. Fidoo, Stavario, Výkaz práce atd.)
Znalost zásad alokace mezd a přípravy mzdové dokumentace
Schopnost vést primární dokumentaci, archivovat, sestavovat reporty a přehledy
Zkušenosti s přípravou a podáváním reportů státním institucím – finanční úřad, úřad práce, zdravotní pojišťovny, Český statistický úřad a Ostatní
Organizační a analytické dovednosti:
Schopnost pracovat s velkým množstvím informací a dodržovat termíny
Dovednosti ekonomické analýzy a tvorby interních postupů
Zkušenosti se spoluprací s regulačními orgány a účastí na auditech
Znalost nástrojů pro plánování a reporting (Outlook, Todoist)
Znalost češtiny na úrovni dostatečné pro komunikaci s úřady a korespondenci (minimální úroveň – B2)
Zkušenosti s obchodní korespondencí a telefonními rozhovory
Technologické dovednosti:
Zkušený uživatel MS Office (Excel – na úrovni vzorců a kontingenčních tabulek)
Schopnost pracovat s podnikovými a cloudovými službami
Znalost archivních a účetních systémů pro správu dokumentů
Osobní vlastnosti:
Zodpovědnost, pozornost, důkladnost
Vysoká úroveň sebekázně a organizovanosti
Chuť se učit a rozvíjet
Odolnost vůči stresu a schopnost zachovávat mlčenlivost
Schopnost pracovat samostatně i v týmu
Povinnosti účetního-personalisty
1. Účetní a finanční operace:
Vedení účetních záznamů v souladu s legislativou a interními normami společnosti
Příjem, kontrola a zadávání došlých účetních dokladů do podnikového úložiště a účetního systému
Zúčtování a kontrola transakcí v účetním programu
Vystavování odeslaných faktur a dobropisů
Kontrola pohledávek a komunikace se zákazníky ohledně plateb
Vedení hotovostních transakcí a účtování interní hotovosti
Kontrola a zadávání bankovních dokladů do účetního programu
Denní archivace dat v účetním systému
Zúčtování hmotného majetku (movitý a nemovitý majetek) v účetním systému a prostřednictvím systému Stavario
Zúčtování cest a pracovních cest (Kniha cest)
2. Personální dokumentace a práce s personálem:
Příprava a správa pracovních smluv a jejich příloh
Evidence přijetí, převedení a propuštění zaměstnanců v souladu se zákoníkem práce
Vedení osobních spisů zaměstnanců v elektronické i papírové podobě
Shromažďování, aktualizace a ukládání osobních dokumentů do podnikového úložiště
Kontrola účtování pracovní doby (systém Docházka - Stavario)
Zúčtování pracovních cest a zpracování příkazů k pracovním cestám (přes Fidoo)
Rozpočet mezd a příprava tabulek pro její úhradu
Příjem a vydávání potřebných dokumentů zaměstnancům
Organizace a kontrola postupů v oblasti ochrany práce (BOZP)
3. Reporting a interakce se státními orgány:
Příprava a včasné podávání povinných hlášení:
Měsíční hlášení DPH
Roční zpráva o zisku
Statistické hlášení
Předkládání hlášení státním orgánům (daňový úřad, úřad práce, statistický úřad, zdravotní pojištění, ministerstvo vnitra atd.)
Účast na plánovaných a neplánovaných kontrolách státních orgánů
Vedení obchodní korespondence a komunikace se zástupci státních institucí
4. Organizační a interní úkoly:
Vývoj, implementace a pravidelná aktualizace interních pokynů a postupů
Kontrola plnění úkolů prostřednictvím systému Todoist (údržba, sledování, reporting)
Plánování a organizace schůzek a konferencí souvisejících s účetnictvím a personalistikou
Denní příprava zprávy o vykonané práci
Sledování změn v pracovněprávní a daňové legislativě
Informování vedení společnosti a zaměstnanců o aktuálních změnách norem a požadavků
Co nabízíme
Stabilita a sebevědomí:
Oficiální zaměstnání v souladu s pracovněprávními předpisy
Včasná výplata mezd
Roční bonusy dle výkonnosti společnosti
Placená dovolená - 21 dní
Profesní rozvoj:
Možnost realizovat se v účetní i personální oblasti
Kariérní růst
Přístup k aktuálním informacím o změnách v oblasti daní a účetnictví
a personál
Kurzy a školení hrazené společností
Pokročilé vzdělávání a zvládnutí nových platforem
Podpora a péče:
Mentoring a asistence během adaptačního období
Otevřené vedení a týmový duch
Účast na životě společnosti a možnost ovlivňovat zlepšování interních procesů
Firemní akce, dovolené a společné aktivity
Moderní pracovní podmínky:
Komfortní kancelář s veškerým potřebným vybavením
Možnost částečně pracovat na dálku (po dohodě)
Přístup k digitálním nástrojům: firemní úložiště, elektronická správa dokumentů, plánovače úkolů (Todoist atd.)
Zodpovědná a důležitá role:
Práce na průsečíku klíčových oblastí - finance a personál
Účast na strategických firemních projektech: automatizace, ISO audit, ekonomická analýza
Zastupování zájmů společnosti v interakci s vládními orgány
Příjemné drobnosti:
Vždy čerstvá káva, čaj a sladkosti v kanceláři
Bonusy a poděkování za iniciativu, efektivitu a spolehlivost
Uznání a podpora vaší role v týmu
Nechcete odpovídat na mobilu? Nechte si nabídku připomenout později.