Prace.cz  >  Poradna  >  Encyklopedie profesí: Analytik prodeje

Popis pozice

Analytik prodeje se zaměřuje na sběr, analýzu a interpretaci dat o prodejích, aby poskytoval cenné informace pro strategické rozhodování a optimalizaci prodejních procesů. Jeho hlavním úkolem je monitorovat prodejní výkonnost, identifikovat trendy a příležitosti pro zvýšení prodejů a zlepšení ziskovosti. Pracuje s různými softwarovými nástroji a databázemi, aby analyzoval prodejní data, vypracovával reporty a poskytoval doporučení managementu. Analytik prodeje také často spolupracuje s marketingovými a prodejními týmy, aby vyvíjel a implementoval efektivní prodejní strategie. Klíčovými dovednostmi pro tuto pozici jsou silné analytické schopnosti, schopnost pracovat s daty a softwarovými nástroji, vynikající komunikační dovednosti a schopnost řešit problémy. Požadované kvalifikace obvykle zahrnují vysokoškolské vzdělání v oboru ekonomie, statistiky, businessu nebo příbuzném oboru a zkušenosti s analýzou dat a prodejem. Analytik prodeje musí být schopen interpretovat komplexní data, vytvářet smysluplné závěry a efektivně prezentovat svá zjištění různým zainteresovaným stranám.

Minimální požadované vzdělání

Vyšší odborné nebo bakalářský studijní program

Mzdy na pozici

Zjistěte si, kolik můžete vydělat na této pozici s Platy.cz.

A

Další profese

A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 

Pomůžeme vám i příště. Nechte si posílat rady pravidelně.

Za účelem zasílání rad a článků budou společnosti ze skupiny Alma Career zpracovávat Vámi zadaný e‑mail. Zobrazit více | Podmínky používání Prace.cz