Prace.cz  >  Poradna  >  Encyklopedie profesí: Asistent/asistentka

Alternativní názvy a podobné pozice

Administrativní asistent, Asistentka oddělení, Asistentka ředitele, Sekretářka, Administrative Assistant, Office Assistant, Personal Assistant, Secretary, Executive Secretary, Sekretář

Popis pozice

Asistent hraje klíčovou roli v organizaci a efektivním fungování pracovního prostředí. Klíčové dovednosti asistenta zahrnují schopnost multitaskingu a řízení času, schopnost efektivně komunikovat s různými lidmi a přizpůsobit se různorodým pracovním úkolům a požadavkům. Asistent musí být schopen pracovat samostatně, ale také ve týmu, a mít schopnost rychle a flexibilně reagovat na změny a neočekávané situace. Organizační schopnosti jsou klíčové, protože asistent často zajišťuje správu kalendářů, plánování schůzek a událostí, sledování termínů a priorit a zajištění plynulého chodu pracovního procesu. Další důležitou dovedností asistenta je schopnost zachovat důvěrnost a diskrétnost, zejména pokud jde o citlivé informace a dokumenty. Asistent často pracuje s důvěrnými údaji a může být pověřen prováděním úkolů, které vyžadují zachování důvěrnosti. Schopnost pracovat s různými počítačovými programy a technologiemi, jako jsou tabulkové procesory, kalendářové aplikace a správa dokumentů, je také důležitá pro efektivní vykonávání pracovních úkolů. Asistent musí být flexibilní, pečlivý a mít pozitivní přístup k práci, aby mohl úspěšně podporovat své nadřízené a tým při dosahování společných cílů.

Minimální požadované vzdělání

Střední vzdělání s maturitní zkouškou, Střední vzdělání s výučním listem i maturitní zkouškou

Mzdy na pozici

Zjistěte si, kolik můžete vydělat na této pozici s Platy.cz.

A

Další profese

A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 

Pomůžeme vám i příště. Nechte si posílat rady pravidelně.

Za účelem zasílání rad a článků budou společnosti ze skupiny Alma Career zpracovávat Vámi zadaný e‑mail. Zobrazit více | Podmínky používání Prace.cz