Prace.cz  >  Poradna  > Tipy a články  > V řetězci Penny vidí uchazeči práci přímo na pobočkách. „Mohou tak lépe zvážit, jestli chtějí místo u nás vzít,“ říká vedoucí náboru Martina Brédová

Tipy a články: V řetězci Penny vidí uchazeči práci přímo na pobočkách. „Mohou tak lépe zvážit, jestli chtějí místo u nás vzít,“ říká vedoucí náboru Martina Brédová

Nábor si v řetězci Penny řídí zejména oblastní vedoucí. Kandidátům ukazují zázemí konkrétní pobočky i průběh prodeje od přebrání zboží až po markování položek na pokladně. Jak konkrétně nábor probíhá a kde všude je možné se o něm dozvědět, vysvětluje Martina Brédová, vedoucí oddělení náboru a rozvoje zaměstnanců.

Řetězec Penny má v České republice přes sedm tisíc zaměstnanců. Kromě prodejen zaměstnáváte lidi také v logistice a na centrále. Na prodejny ale budete asi nabírat nejvíc lidí, je to tak?

Ano, máme přes 420 prodejen, kde pracuje asi 7 500 lidí včetně brigádníků na DPP a DPČ. Tyto prodejny má na starosti přibližně 70 oblastních vedoucích, kteří jsou odpovědní za nábor na jednotlivé pobočky.

Jak samotný nábor na prodejny probíhá?

Po tom, co naše náborová linka obdrží životopisy uchazečů, je vyselektuje a zájemcům, kteří postoupili, volá a vede s nimi krátký pohovor. Máme několik kritérií, která musí uchazeči splnit, například být dostatečně časově flexibilní, protože máme otevřeno od sedmi do osmi, na některých pobočkách do devíti či desíti hodin a pracovníci musejí být schopni pokrýt směny i v brzkých ranních nebo naopak večerních hodinách. Musejí být také schopni zvládnout fyzicky namáhavou práci, přece jenom vybalování a vystavovávání zboží klade na zaměstnance určité fyzické nároky.

TIP: Celý videorozhovor s Martinou Brédovou si můžete přehrát zde.

Pokud tímto prvním kolem lidé projdou, co je čeká dál?

Pohovor s oblastním vedoucím, který už se odehrává na samotné pobočce, kam by měl pracovník nastoupit. Vedoucí ho seznamuje s kolektivem na prodejně, uchazeči se podívají do zázemí, pozorují, jak vše od přebírání zboží až po práci na pokladně probíhá. Mohou tak lépe zvážit, jestli chtějí místo u nás vzít.

Když se lidé podívají na vaše inzeráty například na Prace.cz, jaké informace v nich najdou?

Lidé nejvíce reagují na výši mzdy, fakt, že mívají práci blízko domova, a časovou flexibilitu směn. Tyto údaje do nabídky práce uvádíme, protože víme, že jsou pro zájemce důležité.

TIP: V řetězci Penny je nyní volných přes 260 různých pozic. Na úvodní stránce Prace.cz stačí kliknout na logo Penny.

Kde kromě Prace.cz mohou lidé na nabídky práce v řetězci Penny narazit?

Máme vyzkoušeno, že dobře fungují náborové kampaně přes Facebook. Lidé, které do poboček hledáme, jezdí nejčastěji hromadnými dopravními prostředky, a přitom shánějí práci na mobilu. Také bych zmínila náborové dny, které pořádají regionální HR manažerky na jednotlivých pobočkách. Během náborového dne ukazujeme uchazečům prodejnu včetně zázemí a odpovídáme na zvídavé dotazy.

Kde se o náborových dnech lidé dozví?

Propagují se dopředu na sociálních sítích a v samotných prodejnách a zájemci se na ně objednávají přes náborovou linku. Na tyto akce dorazí lidé, kteří mají opravdu zájem u nás pracovat a až 80 % z nich k nám také po akci obyčejně nastoupí.

Podle ohlasů oceňují vaši zaměstnanci některé benefity a také možnost poměrně rychlého kariérního vzestupu z prodavače až na vedoucího pobočky. Máte nějaký program podporující kariérní růst zaměstnanců?

Ano, máme poměrně propracovaný program, mimo jiné i proto, že podle našeho průzkumu je nejčastějším důvodem k odchodu situace, kdy jsou lidé nespokojeni s kolektivem. Proto jsme zavedli proškolování zaměstnanců v oblasti leadershipu od oblastních manažerů až k zástupcům vedoucích prodejen.

Zatímco možnost růstu si zaměstnanci pochvalují, ve svém hodnocení si nejčastěji stěžují na nedostatek lidí na směnu, což vyžaduje vysoké pracovní tempo. Reflektujete to?

Je pravda, že práce v retailu je náročná. Prodejny mají nastavené finanční cíle, které musejí plnit a od toho se odvozuje i vysoké pracovní tempo, které ne každý zvládne. Ale v tom se nelišíme od jiných řetězců, zejména diskontních, jako jsme my. Co nás nicméně těší je, že se nám za poslední rok a půl podařilo snížit fluktuaci o třetinu. Samozřejmě tomu nahrává i současná situace určité nejistoty, kdy si lidé si váží stability zaměstnavatele, jakou u nás nacházejí.

Z jakých oborů k vám nejčastěji lidé přicházejí?

Asi opět z maloobchodních řetězců, což je pro nás ostatně nejvýhodnější, protože pokud už někde v potravinářském retailu pracovali, vědí, co a jak. V covidu jsme nabrali spoustu lidí z oblasti gastra, ale později řada z nich zase odešla. I když jsou totiž zvyklí jednat se zákazníky a jejich práce je také v mnohém náročná, přece jenom nebyli zvyklí na některé procesy, zejména na to, že je potřeba pracovat v určitém pořadí a určitém tempu.

Právě vrcholí sezona brigád. Kolik brigádníků během ní nabíráte? A přijímáte brigádníky i během léta? 

Léto je pro nás jedno z nejdůležitějších období, kdy hledáme brigádníky, abychom dokázali vykrýt dovolené a nárůst zákazníků v dovolenkových destinacích. V rámci republiky se jedná o desítky brigádníků, které nabíráme po celé léto.

Uvažujete o změně místa? Na Prace.cz inzerují firmy nabídky i přes léto. Podívejte se už teď a získejte náskok přes těmi, kteří začnou hledat až v září.

 

Pomůžeme vám i příště. Nechte si posílat rady pravidelně.

Za účelem zasílání rad a článků budou společnosti ze skupiny Alma Career zpracovávat Vámi zadaný e‑mail. Zobrazit více | Podmínky používání Prace.cz