Prace.cz  > Poradna > Tipy a články > 10 kroků ke zdravější kancelářské práci

Tipy a články: 10 kroků ke zdravější kancelářské práci

Život kancelářských pracovníků je v mnoha ohledech nezdravý. Nejde přitom jen o to, že celý den sedí. Potýkají se také se stresem, nepružnými pracovními rozvrhy, rostoucím tlakem na výkonnost, propouštěním, kójemi bez oken apod. To může být recept na vysoký krevní tlak, obezitu, špatné držení těla a celkově nedobrý zdravotní stav. Co tedy může běžný kancelářský zaměstnanec udělat pro lepší zdraví?

- Přestaňte jíst u pracovního stolu. Udržujte hygienu a čistotu pracovní desky, klávesnice a dalšího vybavení, které berete do rukou.

- Přineste si květiny. Pokojové rostliny v kanceláři vám pomohou snížit krevní tlak a naopak zvýšit pozornost a rychlost reakcí.

- Zlepšete držení těla. Špatné držení těla způsobuje řadu obtíží od zvýšeného nitroočního tlaku po bolesti v kříži. Vyzkoušejte sezení na míči nebo upravte polohu opěradla své židle tak, aby se sedadlem svíralo úhel o velikosti 135 stupňů.

- Hledejte způsoby omezení pracovního tlaku. Snadno se to řekne, než udělá, ale může to zachránit váš život.

- Snažte se co nejvíce omezit přesčasy. Podle výzkumu European Society of Cardiology poškozuje denní práce přesčas o délce tři až čtyři hodiny srdce.

- O polední pauze cvičte. Kancelářští pracovníci často rychle přibývají na váze. Protažení těla o přestávce může pomoci.

- Nezbavujte se stresu sledováním televize. Řada lidí sedí celý den u pracovního stolu a večer doma pokračuje sezením u televize. Zapojte více pohybu do pracovních i mimopracovních aktivit.

- Požádejte o pružný pracovní rozvrh. Pružnější pracovní doba může být prospěšná rodičům i bezdětným. Studie ukazují, že větší kontrola nad vlastním časem pomáhá zaměstnancům k nižšímu krevnímu tlaku a kvalitnějšímu spánku.

- Udržujte čistý pracovní stůl. Neuspořádaný pracovní stůl zvyšuje stres a snižuje produktivitu práce.

- Pracujte na vztahu se svým nadřízeným. Dobré vtahy se šéfem zvýší vaše šance na menší pracovní vytížení, pružnějš í rozvrh či omezení přesčasů. To jde ruku v ruce se zdravějším srdcem.

Zdroj: HR news

 

Buďte první, komu poradíme!

  • Připravíme vás na snadnou změnu práce
  • Naučíme vás triky, jak zapůsobit u pohovoru
  • Ptejte se ZDARMA našich právníků
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami Prace.cz