Hledáte novou práci v administrativě? Zeptali jsme se přímo personalistů, aby prozradili, co v životopisech uchazečů rádi vidí a čím je přesvědčí. Co jsme zjistili a co se vám vyplatí napsat do životopisu, když chcete být asistent nebo asistentka?
7. 10. 2015
To klíčové dejte nahoru
Tohle radíme každému, ale u profesí v administrativě je to ještě důležitější než kde jinde. Upravenou a dobře zorganizovanou strukturou informací v životopise okamžitě přesvědčíte personalistu, že umíte organizovat a dobře komunikovat i v realitě.
» Nabídky práce v administrativě
Jaká slova personalisté v životopise hledají?
- organizační a komunikační schopnosti
- zvládání různých úkolů najednou
- vynikající mluvený i písemný projev
To patří mezi klíčové vlastnosti asistentek. Pokud je máte, rozhodně si je neschovávejte až na konec životopisu – personalista naopak ocení, když je napíšete hned nahoru.
„Klíčové dovednosti a schopnosti musí být uvedeny hned pod úvodní informací,“ potvrzuje Nela Sobotovičová, HR specialistka společnosti Alza.cz. Pokud vás pozvou k pohovoru, určitě si připravte příklady toho, kde se tyto vaše vlastnosti projevily nebo jak je vaši kolegové v minulé práci oceňovali.
Dokažte to
- „Jednou moje šéfová potřebovala podklady na jednání o milionovém obchodu během 15 minut. Tu zakázku jsme dostali.“
- „Přišla nám faktura na tři sta tisíc a mně se na ní něco nezdálo…“
Máte za sebou několik situací, kdy vaše pečlivost nebo nasazení zachránilo firmě obchod nebo čest? Nezapomeňte je zmínit na pohovoru! Takové příběhy dokazují, že výše uvedená slova pro vás nejsou jen prázdnou frází.
Co umíte navíc?
V životopise kromě očekávaných schopností překvapte něčím „navíc“. Zajímavé je cokoliv, co vás odlišuje od ostatních uchazečů a co můžete využít při práci v nové firmě. „U asistentské pozice to může být úspěšná realizace školení a seminářů, skvěle zorganizované a naplánované věci nebo znalost více cizích jazyků,“ vyjmenováná Nela Sobotovičová.
Vaše vizitka
Důležitou vlastností asistenta nebo asistentky je pečlivost – a s tou byste měli svůj životopis připravovat. „Tak jako je důležitý obsah životopisu, vypovídá o uchazeči i jeho forma. Měl by být jasný a přehledně strukturovaný,” říká Sobotovičová. Dejte si určitě pozor na překlepy a chyby, ty jsou opravdovými zabijáky vašich šancí na postup do dalšího kola.
Neupřímnost se nevyplácí
V životopise buďte upřímní. Každý zkušený personalista se zaměří na chybějící údaje. „Uchazeči musejí myslet na to, že v 21. století se neprodávají pouze svým životopisem. Veškeré informace v něm obsažené mohou být prověřeny také na sociálních sítích nebo prostřednictvím referencí,” upozorňuje Michal Teubner z Komerční banky.
Motivační dopis
Čím více o práci stojíte, tím více si dejte záležet na doprovodném motivačním dopise. Nepište obecné fráze, ale zdůrazněte svůj zájem a motivaci pro práci v té dané a ne jiné firmě.
- Ukažte, že ji znáte („Jak jsem si přečetla na Vašich webových stránkách…“)
- Samozřejmě opět zmiňte své silné stránky a uveďte je na příkladech („V životopise píšu, že jsem pečlivá, což by vám potvrdili bývalí kolegové, kterým jsem dělala revizi všech důležitých dokumentů.“)
„Důležité je uvádět zkušenosti a dovednosti, které souvisejí s náplní práce. Velmi podstatné je prokázat využití kompetencí v konkrétních činnostech. Zajímavé je, pokud uchazeč uvede výsledky, kterých při získávání zkušeností a využití rozličných dovedností dosáhl,“ doporučuje Michal Teubner.
Prace.cz
Kam dál?
Nabídky práce v administrativě