Prace.cz  > Poradna > Tipy a články > Nenechte se rušit

Tipy a články: Nenechte se rušit

Přílišné množství každodenních vyrušení nám zabraňuje využívat v pracovní činnosti plného potenciálu, který v sobě máme. Je velmi důležité vyčlenit si nejdůležitější aktivity a soustředit se v první řadě na ně. Vyrušení je třeba odstranit, nebo alespoň minimalizovat. Pak získáte čas k soustředění na to, co je skutečně důležité. Jak to udělat? Přečtěte si, jak se vypořádat s nejběžnějšími vyrušeními.

- Omezte sociální sítě.
Určete si, která sociální média, fóra a skupiny jsou pro vás nejdůležitější. Vyberte si ty nejpřínosnější a s ostatními neztrácejte čas.

- Nepřihlašujte se do sociálních sítí při práci.
Tyto aktivity si schovejte pro chvíle mimo práci.

- Vymezte si čas pro sledování e-mailu.
Pracujete-li na určitém úkolu, soustřeďte se na tento úkol. Naplánujte si konkrétní čas, kdy budete číst poštu.

- Posílejte méně časté a kratší e-maily.
Nezapomínejte, že v určitých situacích vám lépe poslouží telefon či osobní jednání.

- Vypněte jakákoli upozornění.
Nenechte se vytrhávat ze soustředění upozorněními na nový e-mail, textovou zprávu, tweet apod. Přemýšlejte také o času, kdy zcela vypnete počítač a mobilní telefon.

- Ukliďte si pracovní stůl.
Nechávejte na něm pouze to, co skutečně potřebujete. Stejně si organizujte i pracovní plochu na počítači.

- Dělejte jen jednu věc najednou.
Multitasking může být hodně kontraproduktivní.

- Nejtěžší práci dělejte nejdříve.

- Rozvrhujte svůj čas.
Ujistěte se, že máte naplánovaný čas pro práci i odpočinek.

Zdroj: HR news

 

Buďte první, komu poradíme!

  • Připravíme vás na snadnou změnu práce
  • Naučíme vás triky, jak zapůsobit u pohovoru
  • Ptejte se ZDARMA našich právníků
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami Prace.cz