Prace.cz  > Poradna > Tipy a články > Není třeba pracovat více, ale lépe

Tipy a články: Není třeba pracovat více, ale lépe

Každý by chtěl mít více času, aby mohl splnit všechny své povinnosti. Den však prodloužit nelze. Naopak je třeba hledat neproduktivní činnosti a způsoby, jak pracovat rychleji. Inspirujte se osvědčenými tipy, jak lépe řídit čas.

- Plánujte svůj den
. Rychle si projděte, co je třeba udělat a sestavte si seznam urgentních záležitostí. Učte se odhadovat, kolik času jednotlivé úkoly zaberou a určovat, co můžete delegovat. Méně urgentními záležitostmi se zabývejte až později.

- Sledujte svůj kalendář. Zaznamenávejte si všechny schůzky pro následující týden a rozvrhujte čas na úkoly, které je třeba splnit před schůzkami. Plánujte si i čas na osobní aktivity (např. s dětmi) a nezapomínejte na přestávky.

- Dodržujte přestávky na oběd.
Díky přestávkám dokážeme být produktivnější. Třicetiminutová přestávka v polovině pracovního dne vám umožní nejen se najíst, ale i přečíst si noviny nebo vyřídit menší pochůzky. Máte-li tu možnost, jděte na oběd mimo kancelář a sejděte se s přáteli.

- Třiďte papír. Shromažďujete-li na svém stole papírové dokumenty, věnujte se každému z nich pouze jednou. V případě, že dokument chcete archivovat, založte jej. Je-li určen ke skartaci, ukliďte jej na místo, kam dáváte papír k tomuto účelu.

- Nereagujte na všechny e-maily okamžitě. Maximálně se podívejte, zda se jedná o urgentní zprávu a pokračujte v rozdělaném úkolu. E-mailům se věnujte až po skončení úkolu. Pokud vás i letmé sledování pošty příliš odvádí od práce, vypněte ji a kontrolujte v pravidelných intervalech.

- Dejte si pauzu. Pracujete-li na náročném úkolu a nemůžete se hnout z místa, udělejte si přestávku. Chvíli se projděte, napijte se nebo pohovořte s kolegy.

- Přijďte dříve a odcházejte déle. Nejde o to být v práci o hodiny déle. Přijdete-li však o deset minut déle a stejně tak odejdete, může vás překvapit, jak zefektivníte svou činnost. Minimálně se vyhnete frontě u kávovaru.

- Vyjednejte si vlastní pracovní rozvrh. Je-li to možné, domluvte se s nadřízeným, abyste mohli přicházet a odcházet například o půl hodiny déle. Vyhnete se tak dopravní špičce a dorazíte odpočatější.

- Vyjednejte si možnost práce z domova.
Zvládáte-li svou práci dobře v kanceláři, můžete být ještě lepší doma. Práce z domova však vyžaduje silnou disciplínu a organizační schopnosti.

- Zhodnoťte své systémy a procesy.
Můžete své úkoly plnit efektivněji nebo je delegovat?

Zdroj: HR news

 

Buďte první, komu poradíme!

  • Připravíme vás na snadnou změnu práce
  • Naučíme vás triky, jak zapůsobit u pohovoru
  • Ptejte se ZDARMA našich právníků
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami Prace.cz