Prace.cz  >  Poradna  > Tipy a články  > Pravdivé zkušenosti operátora kontaktního centra

Tipy a články: Pravdivé zkušenosti operátora kontaktního centra

  • PR článek

Jmenuji se Standa už dva roky pracuji v kontaktním centru. Vždycky mě bavila komunikace a zároveň mám rád nové výzvy, takže jsem se do pozice operátora vrhnul po hlavě. Nebylo to jednoduché, ale během dvou let jsem se vypracoval na provozního našeho projektu a dnes vám zkusím představit svou práci.

  • 2. 3. 2020

Ranní směny já rád

Den mi začíná většinou v 6:30. Bydlím kousek od naší brněnské pobočky, takže občas s kartáčkem v ruce dobíhám až ke svému stolu. Však víte, dobré kafíčko a cigaretka před prací musí být 🙂

Na začátku každého dne nás vždy odchytne supervizorka Lenka. Má zkušeností na rozdávání, ale po dvou letech ve firmě už většinu rad mířených spíše na nováčky znám nazpaměť. Pokyvuji a už se těším, až budu mít na hlavě sluchátka a v ruce hrnek se zbytkem vlažného kafe.

↑ Kontaktní centrum brněnské pobočky Comdata. Právě hledají nové kolegy.

» Podívejte se na otevřené pozice

A je to tu!

V 8:00 se rozezvoní první telefonáty na naší zákaznické lince. Hned to tu bzučí jak ve včelím úle – nebo takhle si já alespoň představuji, že to tam vypadá. A to k nám za dvě hodiny dorazí ještě odpolední směna.

Já mám tenhle šrumec ale rád. Když jsem nastupoval jako nováček, bál jsem se, jak zvládnu telefonovat v místnosti plné mluvících lidí, ovšem zvykl jsem si rychle, během pár dní. Věřím, že mi to jednou bude dokonce chybět.

Ne vždy je ráno tak růžové

Občas se mi podaří přijít pozdě. Naštěstí u nás všichni chápou, že člověk občas nestíhá, jen to nesmí být pravidlo. Naše supervizorka Lenka to bere s klidem, omluvu odmávne a hned mě posílá ke stolu, ať jdu volat. Oželím svoje ranní kafe a snažím se, co to jde. Občas se mi podaří uzavřít prodej nebo dojednat službu navíc, takže za chvíli Lenka pochvalně ukazuje palec nahoru. Dneska dobrý!

Jen zdánlivě je každý den stejný

U nás to nikdy není stereotyp. Po telefonu se setkám s různými typy lidí a musím umět jednat s každým. Ať už na mě přes sluchátko vybafne rozčilený pán, který čeká na nové připojení. Anebo o pomoc prosí nesmělá babička, která potřebuje změnit zálohy. Občas je to výzva, ale při nástupu jsme všichni absolvovali trénink, kde nás naučili, jak správně odpovídat a zapůsobit dobře i na bručouny, takže vím, jak na ně. A když si občas nevím rady, můžu kdykoli požádat o pomoc lidi v týmu.

A víte, co je na téhle práci nejlepší? Když hovor končí zákazník slovy: „Děkuji za pomoc, jste moc hodný a ochotný!“

Celé dopoledne pohodlně odbavuji hovory jeden za druhým až do oběda. Pauza! Většinou si ohřeju misku s obědem z domova a najím se s kolegy v naší společné místnosti. Už tu máme oblíbenou obědovou partu. Často nás někdo pobaví vtipnou historkou z telefonu, stačí se „šikovně“ přeřeknout a hned je veselo.

Blíží se konec pauzy – hm, dám si asi další kafe a bodl by nějaký dezert – a v tom přichází naše úžasná kolegyně Šárka: „Hele, pekla jsem, ochutnej!“ Tomuhle já říkám skvěle sehraný kolektiv!

Po obědě přichází krátká porada s týmem

Dnes nám prodeje jdou, všichni jsou spokojení. Blíží se navíc období tzv. cross-sellů. To je moje oblíbená práce, nabízíme totiž různé zvýhodnění a slevy současným klientům, kteří jsou samozřejmě rádi, že jim voláme.

Pak před námi Lenka vybalí krabicí plnou jídla, hurá! Dnes je vitamínový den, což znamená spoustu čerstvého ovoce pro všechny. Občas máme také snídaně či kafe zdarma, šéf dělá pro všechny palačinky nebo někdo přinese něco sladkého.

K mé práci patří i motivace našeho týmu. Dnes tedy vyhlašují soutěž o poukázku na nákup v jednom brněnském obchodním centru.  To byste měli vidět, jak pak frčíme k telefonům, s vizí, že si užijeme nákupy zadarmo. Prostě se snažíme plnit požadavky klienta a udělat si to zároveň co nejpříjemnější.

Co mi práce operátora dala?

Popravdě mě naučila dost věcí, které využívám i v soukromém životě. Po těch dvou letech umím nejen profesionálně telefonovat, ale prostě lépe komunikovat s lidmi. Když je potřeba, vymluvím se snad ze všeho – jen na přítelkyni to stále nefunguje! 🙂

Trénink dělá mistra, takže i když jsem třeba pod velkým tlakem nebo v rozčilení, dokážu jednat klidně a vyřešit, co potřebuji. A to se docela často hodí.

Navíc díky tomu, že odbavujeme hovory pro energetickou společnost, i v energetice se vyznám mnohem lépe než kdy jindy.

A nakonec chci zmínit jednu příjemnou věc – ze směny vždy odcházím s pocitem dobře odvedené práce. Pomohl jsem přes telefon několika lidem s jejich problémy a strávil jsem úspěšný den v příjemném prostředí s fajn kolegy. Za to jsem rád, nepovažuji to za samozřejmost.

Jaká je tedy práce v kontaktním centru?

Práce operátora neměla v minulosti moc dobrou pověst, ale to už je snad pryč. Vždyť přece pomáháme lidem – a díky skvělému týmu si u toho užijeme i nějakou tu zábavu. Takhle zkrátka den u nás v Comdata vypadá. Jsme tady pohodová parta a snažíme se zákazníkům co nejrychleji pomoct a nabídnout to nejlepší. Navíc ani peníze nejsou špatné. A firmy si vážím i díky tomu, že se nám tu snaží vybudovat příjemné prostředí.

Líbil se vám příběh? Podívejte se na volné pozice v Comdata

Autor: Stanislav C. s redakční podporou Prace.cz

 

Pomůžeme vám i příště. Nechte si posílat rady pravidelně.

Provozovatel Prace.cz, LMC s.r.o., bude jako správce uchovávat vámi zadaný e-mail, aby vám na něj mohly pravidelně chodit rady. Zobrazit více | Podmínky používání Prace.cz