Přednesení silné obchodní či marketingové prezentace je umění. Článek přináší několik tipů, které vám pomohou soustředit se na všechny aspekty prezentace tak, aby ta příští již vycházela ze sebedůvěry, nikoli úzkosti.
– Znejte svůj materiál. Základem úspěšné prezentace je příprava. Ujistěte se, že máte dostatek času pro přípravu materiálu, abyste se při prezentování cítili příjemně. Stejně se pak bude cítit i publikum.
– Znejte publikum. Každou prezentaci připravujte na míru posluchačům. Vážná finanční prezentace bude například vyžadovat jiný styl než prezentace pro kreativní ředitele.
– Stanovte si cíl. Ujasněte si cíl své prezentace a v průběhu řeči na něj nezapomínejte.
– Používejte příklady a vizuální pomůcky.Posilte vliv svého sdělení fotografiemi, projekcemi, grafy atd. Vizuální pomůcky lépe upoutají pozornost a zapojí publikum.
– Zachovejte jednoduchost. Publikum musí porozumět tématu, nikoli obtížným detailům.
– Udržujte oční kontakt. Nezírejte na zadní stěnu místnosti, na podlahu, do poznámek ani na strop. Na druhou stranu však ani rychle neskákejte pohledem z účastníka na účastníka. Držte se pravidla dívat se na jednoho člověka, než vyslovíte jednu větu.